İş

SAP, İş Kadınları Ağı ile Türkiye’de Kadın (İş) Gücünün Gelişmesini ve Büyümesini Destekliyor

97 ülkede 15.000’den fazla çalışanın üye olduğu SAP’nin en büyük çalışan topluluğu İş Kadınları Ağı, önceki gün düzenlediği etkinlikte Türkiye’deki kuruluş gezisini paylaştı. Dünyanın en kapsayıcı şirketlerinden biri olan SAP, son 10 yılda şirket içindeki kadın başkan oranını %30’a çıkardı.

 

“Niyetle Etki Yaratmak”

SAP çalışanlarının oluşturduğu İş Kadınları Ağı’nın (BWN) Türkiye lansman etkinliğinin açılışı, SAP Türkiye BWN Başkanı Evrim Çolakoğlu, “Yola Çıkmak” başlıklı konuşmasında; SAP’nin dünyanın en kapsayıcı şirketlerinden biri olma hedefinin, bünyesinde çalışanlarının çalışmaları ile desteklendiğine dikkat çekti.

Çolakoğlu, kadınlara mesleki görüşlerini paylaşma, diğer kadınları destekleme ve çeşitlilik bahisleri kapsamında farkındalık yaratma fırsatı sunan BWN’de 3 temel amaçları olduğunu belirtti:

“SAP, cinsiyet eşitliği ve tüm çalışanlar için eşit fırsatlar söz konusu olduğunda samimi bir şirkettir. Ancak çeşitlilik ve kapsayıcılıktaki dönüşüm, çalışanların da bu işin bir parçası olmasıyla mümkün oluyor. İş Kadınları Ağı olarak SAP’deki en büyük çalışan kümesinin parçasıyız. Bugün 97 ülkede 15.000’den fazla üye çalışanımızla varlığını sürdüren bu ağı Türkiye’de hayata geçiriyoruz. Ağ oluşturma, mentorluk ve kadın rol modellerini daha görünür kılmak olmak üzere 3 ana odağımız var.

Temel olarak, ağ oluşturma ve mentorluk, hem erkeklerin hem de kadınların meslekleri için çok kritiktir. Ancak araştırmalar, her ikisinin de kadınlar için daha da değerli olduğunu gösteriyor. Bunun nedeni muhtemelen kadınların, kültüre gömülü oldukları için fark edilemeyen bazı ön yargıları ve varsayımları birbirlerinin deneyimlerinden öğrenerek aşabilmeleridir. Bir diğer konu da kadınların başarılarının yeterince görünür olmaması. Bu vesileyle ‘niyetle etki bırakmak’ için çıktığımız bu yolda hem kadın mesleklerini destekleyeceğiz hem de başarılarını büyük bir coşkuyla kutlayacağız.”

Dünya Ekonomik Forumu’nun (WEF) yakın tarihli bir raporunda iş dünyasında kadın erkek arasındaki fiyat eşitsizliğinin ortadan kalkacağı tarihin ertelendiğine dikkat çeken Çolakoğlu, BWN Türkiye grubu olarak Türkiye’de faaliyetlerine başladıklarını belirtti. Eylül 2022 ve geliştirecekleri projeler eşitlik, çeşitlilik ve kapsayıcılığa odaklanacak. .

 

“Doğru Zaman, Doğru Yoldaşlar”

BWN’nin amacı sanılanın aksine sadece SAP’deki kadın lider oranını artırmak değil, bu etkiyi önce SAP ekosistemine sonra da teknoloji branşına yaymak. SAP Türkiye Stratejik İşbirlikleri Lideri Aslı DikenelliSözlerine şöyle devam etti:

“İlerlediğimiz yol biraz zorlu, biraz heyecanlı ama aynı zamanda çok öğretici bir yol. Bu yüzden bu yolculukta yol arkadaşlarınız da çok önemlidir. BWN’nin ilk projesi için yollarımızın kesiştiği Teknoloji Kadınları Derneği (Wtech) ile birlikte hayata geçirdiğimiz Güçlü Kadınlarla Dijital Yarınlar projemizin başarılı sonuçlarını kutlamaktan gurur duyuyoruz.”

Proje paydaşı adına görüşlerinin paylaşılması Teknolojide Kadın Derneği Kurucu Yürütme Kurulu Başkanı Zehra Öneyancak şunları söyledi:

“STEM alanında eğitim gören kız öğrencilerin desteklenmesi her zaman derneğimizin en önemli önceliklerinden biridir. SAP’nin bu projeye yaklaşımı, ilkeleri, coşkusu ve hepsinden önemlisi niyeti bizim hedeflerimizle örtüşüyordu. Bugüne kadar birçok farklı projeye imza attık ancak SAP ile hayata geçirdiğimiz Güçlü Kadınlarla Dijital Gelecek projesi en faydalı ve sonuç odaklı projelerimizden biri oldu.”

Bilgisayar Mühendisliği, Endüstri Mühendisliği, Elektrik-Elektronik Mühendisliği, Makine Mühendisliği, İnşaat Mühendisliği, Bilim, Matematik veya Fizik. “Veri Bilimi” ve “Veri Görselleştirme” alanlarında sırasıyla 8 haftalık ve 3 haftalık eğitim aldılar.

ODTÜ, Yıldız Teknik Üniversitesi, Marmara Üniversitesi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Elazığ Fırat Üniversitesi ve Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi öğrencilerinin katılımıyla gerçekleştirilen eğitim programı kapsamında “Veri Görselleştirme” eğitimi alan öğrenciler Microsoft’u öğrendi. BI, “Veri Bilimi” eğitimi alan öğrenciler olurken, Python kütüphanelerini kullanarak makine öğrenimi konusunda uzmanlaştılar ve uygulama üzerinde deneyim kazandılar. Öğrenciler bu teknik eğitimlerin yanı sıra “İşte Doğru Strateji, CV Hazırlama ve Mülakat Hazırlama, Ben Olağanüstüyüm” gibi başlıklarla iş hayatında kendilerine yardımcı olacak sosyal becerilerini geliştirme fırsatı da buldular.

Öğrencilerin de katıldığı BWN etkinliğinde “Kadın Liderlerden İlham Veren Hikayeler” ve “Girişimci Kadınların Başarı Hikayeleri” başlıklı iki panelde yer alan konuşmacılar, kendi hikayeleriyle izleyicilere ilham verdi.

 

“Aklın cinsiyeti yoktur”

SAP Türkiye Sektör Analizi Yöneticisi ve İş Analisti Şeyma Öneymoderatörlüğünde Girişimci Kadınların Hikayeleri panelinde konuşan (Yetenek) Kavun Kurucusu Müddet Köse Ulutaş Melon ve Endeavour’un katılımıyla hazırladıkları teknoloji departmanı fiyat ve yan haklar trend raporundan kadınların teknoloji dünyasındaki varlığına ilişkin rakamlar paylaştı. Araştırmaya göre yazılım alanında çalışan kadın oranının yüzde 16 olduğunu ve bu oranın yönetici seviyesinde yüzde 8’e düştüğünü, üst düzey yönetici seviyesinde ise neredeyse sıfıra düştüğünü ve önemli olduğunu belirtti. teknoloji dünyasında çalışan kadın oranını artırmak için hem kurumlar içinde hem de eğitim alanında önlemlere ihtiyaç duyulmaktadır. .

aynı panelde konuşmak Elif Kapıcı Erdem, Kiralabunu’nun Büyümesinden Sorumlu Kurucu Ortak Öte yandan kadınların teknolojide pek görünür olmamalarının sebebinin ise branşı bilmemeleri olduğuna değindi. Fazilet, buradaki sınırların kolay geçilmediğinin altını çizerek, profesyonel ve sosyal ağların desteği ve özellikle kadınların mentorluğu ile teknolojide kadın istihdamının artacağının altını çizdi. Diğer kadın profesyonellere göre daha çok beslendiğini ve kadınlarla çalışmayı tercih ettiğini ifade ederek, kendisini cesaretlendiren ve kendi potansiyelini görmesini sağlayanın her zaman kadınlar olduğunu söyledi.

Brandyme Kurucusu ve Kişisel Marka Danışmanı İrem Sefa Yayınları Panelde yaptığı konuşmada iş hayatındaki kadınların kişisel marka algılarının farkında olması gerektiğini belirtti. Başkalarının zihninde öne çıkan güçlü yanlarını, duygularını ve yeteneklerini analiz etmeleri gerektiğini vurgulayarak, gerçekte kim olduklarını göstermediklerini ve hatta harika olana kadar beklediklerini söyledi. Fark edilmek ve görünür olmak için mükemmel olmayı beklemenin kadınların iş dünyasında ulaşabilecekleri fırsatları kaçırmalarına neden olduğunu söyleyen Yayınlar, şöyle devam etti:

İş hayatında kadınların bireysel marka algılarını analiz etmeyi bırakıp zayıf yönleriyle ilgilenmeleri, güçlü yönleriyle öne çıkmaları, görünür olmaları, bireysel markalarını stratejik olarak yönetmeleri, işbirliği yapabilecekleri bireysel marka elçileri yaratmaları gerekmektedir. kendi ağlarında referans olmak, yaptıkları işin maddi ve manevi bedelini ve değerini almaktır. çok değerli.

Kadın Liderlerden İlham Veren Hikayeler panelinin moderatörlüğünü yaptı. Ceren Cidam, SAP Türkiye Kıdemli Müşteri Yöneticisi, 3 farklı katılımcının deneyimleri üzerinden ilham veren hikayelerin aktarımını yönetti.

Panelin ilk konuşmacısı Ford Otosan Dijital İşler ve Hizmetler Başkanı Hayriye KaradenizAnnelik ve kariyer istikrarı ile ilgili kendisine yöneltilen soruya istinaden, “Herkesin kariyer ve annelikle ilgili farklı bir hikayesi vardır. Bu yüzden her kadın tutkularını, değerlerini ve hayatta en çok neye önem verdiğini anlayabilmeli ve tanımlayabilmelidir. O zaman kariyer ve annelik dengesi sağlanabilir. Bu konuda da çok iyi rol modeller var. Annelik bir engel değil, güçlendirici bir durum.”diyerek başladığı sözlerine şöyle devam etti:

“Kariyerim boyunca erkeklerin egemen olduğu birçok alanda çalışmak zorunda kaldım. Ama ben aklın cinsiyeti olmadığına inananlardanım ve hep buna göre hareket etmişimdir. Emeğinizi, aklınızı, kalbinizi ve aslında çocuklarınızın geride bıraktığı zamanı işe harcıyorsunuz. Bu nedenle verdiklerinizin karşılığında aldığınız şeyler, önemsediğiniz değerlerle çok uyumlu olmalıdır.”

panelde konuşma Martur Fompak International Akıllı Teknolojiler Kıdemli Müdürü Hasret Altınışık Kadınların toplumdaki rollerinden duyduğu memnuniyetsizliği dile getirerek, erkeğe değil insana değer verildiğini vurgulayarak, çalışma hayatına kadınların sahada daha az görünür olduğu lojistik alanında başladığını söyledi. Altınışık, programa katılan öğrencilere de “Başlangıç ​​pozisyonlarına kendinizi hizalamayın. Yapabileceğiniz en iyi şekilde hizalayın. En yüksek yıldıza ulaşmaya çalışın. Böylece ona kesinlikle yaklaşabilirsin.”

 

Panelde SAP Türkiye adına konuşma Hande Özümit Cürgül, SAP Güney Avrupa Bölge Servis Satış MüdürüGüçlü kadınlar olarak farkındalık yaratan çocuklar yetiştirmeli ve bu toplumsal cinsiyetten bağımsız bakış açısını kız ya da erkek yeni nesle aşılamalıyız diyerek sözlerine şöyle devam etti:

“Farklı açılardan bakıyorum; Dayanıklılık, analitik bakış açısı, değişimlere uyum sağlama ve zorluklar karşısında güçlü olma gibi pek çok alanda kadınlar ön plana çıkıyor. Ancak kendini öne çıktığı kadar anlatmıyor. İnsanlardan mesleki yolculuklarında yükselirken kendilerini anlatmaları beklenir ama kadınlar bunun hakkında konuşarak zaman harcamak istemezler. Ona söylemeden işimi yapmamı ve yöneticilerim tarafından fark edilmemi istiyor. Ancak iş hayatında süreç o kadar ilerlemez. İş hayatında önceden belirlenmiş başarı kriterlerini sağlayan kişiler ve bu kriterlere göre nasıl başarılı olduklarını anlatan kişiler terfi ettirilir. Geçmişten gelen bu başarı kriterlerini belirleyenlerin büyük çoğunluğu erkekler. Bu da demek oluyor ki hem yöneticilerin bu alanda yetiştirilmesi ve geliştirilmesi, hem de yönetimdeki kadınların bu konuda aktif rol oynaması gerekiyor.”

 

“Birlikte Başarı”

Hem SAP ekosisteminde hem de teknoloji sektöründe çalışan kadınların kendilerini geliştirmelerine olanak sağlayan ve ırk, cinsiyet, departman veya coğrafi konum farkı gözetmeksizin farklılıkları kucaklayarak ilerleyen İş Kadınları Ağı’nın bir diğer odak noktasının sürdürülebilirlik olduğunu vurgulayan Prof. İŞ Fidan Tüfekçi, Finans Müdürü, SAP Güney Avrupabirlikte başarmanın önemine vurgu yaparak etkinliğin kapanış konuşmasını yaptı. SAP Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Fazilet ŞekeroğluHayatı boyunca ilham verdiği kişilerin yüzde 99’unun kadın olduğunu belirten Şekeroğlu, konuyla ilgili güncel rakamlara dikkat çekti: “Türkiye’de yönetim kurulunda kadın üye oranı binde iki. Yönetim kurullarının %50’sinin kadın olması için daha gidecek çok yolumuz var. Başarı kesinlikle pes etmeyenlerden gelir. Aydınlık insan yetiştirmek daha önemli. Kızlarımız zaten parlak bir zihniyetle büyüyorlar.”söz konusu.

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

golbasi-ajans.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu