Ekonomi

FTC, Amazon’u “gizli fiyat artışı” ile suçluyor

FTC’nin ABD’li perakende devi Amazon’a eylül ayında açtığı dava çerçevesinde yeni detaylar açıklandı.

Şikayet aynı zamanda şirketin “Prime” özelliğinin bir parçası olarak satıcılardan lojistik ve teslimat hizmetlerini kullanmalarını nasıl talep ettiğine de ışık tutuyor.

Amazon’un diğer online perakendecilerin fiyatları takip edip etmediğini görmek ve rakiplerinin takip etmesi beklenen ürünlerin fiyatlarını artırmak için kapalı bir algoritma oluşturduğu belirtilen şikayet belgesinde, Amazon’un bu algoritmayı birden fazla siteyi kaldırmak için kullandığı ileri sürüldü. Amerikalıların cüzdanlarından 1 milyar dolar.

FTC, Amazon’un tekel gücünü yasa dışı kullanarak rekabete aykırı davrandığı iddiasıyla Eylül ayında dava açmıştı.

Amazon’un büyük bir şirket olduğu için değil, mevcut rakiplerin büyümesini ve yeni rakiplerin ortaya çıkmasını engelleyen dışlayıcı davranışlarda bulunması nedeniyle yasayı ihlal ettiğini savunan FTC, Amazon’un eylemlerinin hiçbir rakibin şirketin hakimiyetini tehdit etmemesini sağladığını kaydetti. Market.

FTC, Amazon’un kurduğu sistemin her yıl yüz milyarlarca dolarlık perakende satışları, büyük ve küçük işletmelerin sattığı yüzbinlerce ürünü ve yüz milyondan fazla tüketiciyi etkilediğini belirtti.

pinarbasiajans.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu