Ekonomi

BinBin, GO Sharing’i satın alarak Hollanda, Belçika, Almanya ve Avusturya’ya genişliyor

HANDE BERKTAN

Dünya çapında; Hava kirliliği ve trafik sıkışıklığı problemlerinin analizi için çevreci ve mikro mobilite seçenekleri arasında yerini almaya başlayan elektrikli scooter (e-scooter) Türkiye’de hızla yaygınlaşıyor.

2019 yılında 5 kurucu ortak tarafından 20 scooter ile kurulan elektrikli scooter kiralama platformu BinBin, e-moped ve e-bisiklet hizmetleri sunan Hollanda merkezli mobilite girişimi GO Sharing’i satın aldığını duyurdu. BinBin’in kurucu ortaklarından Kadir Abdik, satın almanın detaylarını, e-mobilite sektöründeki hızlı büyümeyi ve başta İstanbul olmak üzere elektrikli scooter’ın yoğun olarak kullanıldığı şehirlerdeki kaldırım ihlalleri ve kullanıcı şikayetlerine ilişkin yaptığı analizi Bloomberg HT’ye anlattı. .

BinBin, GO Sharing’i satın alarak Avrupa pazarına açılıyor

BinBin CEO’su Kadir Abdik GO Sharing’e ait “BinBin markası” satın alımı altında Türkiye, Bulgaristan, Hırvatistan ve Bosna-Hersek olmak üzere 4 ülkede 21 şehirde 3 milyondan fazla kullanıcıya hizmet veriyoruz. Yeni satın almamızla birlikte hizmet verdiğimiz ülkeler arasına Hollanda, Avusturya, Belçika ve Almanya’yı da dahil ediyoruz. Toplam scooter sayımız 25 bin. Bu yeni satın alma ile filomuz önemli bir büyüme kaydedecek. Şu anda Hollanda, Belçika, Almanya ve Avusturya’da faaliyet gösteren GO Sharing’in satın alınmasıyla yurt dışı büyümemizde önemli bir sıçrama gerçekleştirdik. GO Sharing ve BinBin’in deneyimlerini, birikimlerini ve altyapısını sinerji haline getirerek yurt dışındaki büyümemizi daha da hızlandıracağız.”

Mikromobilite segmentinin 2030 yılına kadar 214 milyar dolara ulaşması bekleniyor

Günlük yaşam döngüsündeki temel ihtiyaçlardan biri ulaşımdır. Şehir içinde bir yerden bir yere ulaşım her geçen gün zorlaşırken özellikle büyük şehirlerde çevreci mikromobilite analizleri bir alternatif olarak karşımıza çıkıyor.

BinBin CEO’su, özellikle genç neslin tercih ettiği elektrikli scooterlar olmak üzere mikromobilite segmentindeki hızlı büyümeyi açıklıyor. Ulaşımda esneklik, sürdürülebilirlik ve maliyet etkinliği gibi avantajları beraberinde getiren mikromobilite, özel araç kullanımını azaltarak yaşam kalitesine, sağlığa, trafik sıkışıklığının azalmasına ve emisyonların azaltılmasına katkıda bulunuyor. Dünyadaki prestiji ile 2020 yılında 44 milyar dolar büyüklüğe sahip olan mikromobilite pazarının 2030 yılında 214 milyar dolara ulaşması bekleniyor.

Türkiye genelinde 60 bin scooter ve 7 milyon kullanıcı var.

Türkiye’de 60 bin scooter ve 7 milyon kullanıcı olduğunu belirten Abdik, “Dünya ile paralel büyüyen Türkiye’de şu anda 60 bin scooter ve 7 milyon kullanıcı var. Şu anda 50 milyon dolar olan pazar büyüklüğünün 2030’da 10-15 milyar dolara ulaşacağı varsayılıyor. Bu da ulaşım harcamalarının yüzde 30’unun mikromobiliteye gideceği anlamına geliyor. Sektörün önde gelen oyuncularından biri olarak biz de bu gelişimi desteklemek için çalışıyoruz. Geçen yıl 5 kat büyüdük. Amacımız 2025 yılına kadar ulaşım araçlarını kullanan her 3 kişiden 2’sinin mikromobilite araçlara geçmesini sağlamak” dedi. bilgileri verdi.

Kadir Abdik yurt dışına açılmayı planlıyor: “Hedefimiz operasyonel olarak Avrupa’nın ilk 3 mikromobilite şirketinden biri olmak. Bunun için GO Sharing’in satın alınması bize büyük katkı sağladı. Ulaşım anlamında da üstün bir uygulama olmak istiyoruz, bulunduğumuz her ülkede ulaşımın her ayağını dolduracak tam teşekküllü bir ulaşım platformu olmayı hedefliyoruz.
Hedefimizi yurt içi ve yurt dışı büyümemizi sistematize etmek olarak belirledik. Bu bağlamda Avrupa’daki fırsatları her zaman değerlendiriyor ve yeni bir satın alma fırsatı doğduğunda bu yatırımı gerçekleştirebiliyoruz. Şubemiz operasyonel olarak zorlu süreçlere sahip olduğundan özellikle büyük oyuncular küçük oyuncuları bünyesine katarak gelişimini sürdürecektir. Şu anda dünyada sektörde çok sayıda oyuncu var ama önümüzdeki dönemde ülke başına 2 veya 3 mikromobilite şirketinin kalmasını bekliyoruz.” formatında özetlenmiştir.

Abdik, elektrikli şarj istasyonu yatırımlarıyla ilgili olarak, “2022 yılında Q Charge elektrikli şarj istasyonu şirketimizi kurduk ve çalışmalara başladık. Şu anda lisans almış 90’ın üzerinde şirketten devlet desteği almayı başarmış 18 şirketten biriyiz. Hedefimiz 2024 yılı sonuna kadar 81 ilde şarj ağımızı kurmak” dedi. söz konusu.

“Park şikâyetleri için yıl sonuna kadar 290 park istasyonu kuracağız”

İstanbul başta olmak üzere yoğun kullanılan şehirlerde scooterların bilinçsizce kullanılması ve kullanıcıların kaldırımları işgal etmesi çok sık gündeme geliyor. Abdik, ‘Bu şikayetlerle ilgili ne tür önlemler alınıyor’ sorumuz üzerine Abdik, ‘İstanbul gibi trafik sorunu yaşanan büyük şehirlerde ulaşıma çevreci ve pratik bir alternatif olarak elektrikli scooter tüm dünyada hızla yaygınlaşıyor. .

Kaldırımlarda geçişi engelleyen scooterlar konusunda çok hassasız. Sahadaki ekiplerimiz bu tür araçlara en kısa sürede müdahale ediyor. Park alanları değerli bir analiz fırsatı sunar. Bu nedenle belediyeler nezdinde bu konuda harekete geçtik ve kendi scooter park istasyonlarımızı oluşturmaya başladık. Bugün prestijiyle 8 ilde toplu taşıma durakları, alışveriş merkezleri önlerinde 58 scooter park istasyonu kurduk. Yeni istasyon oluşturma çalışmalarımız devam ediyor ve 2023 yılı sonuna kadar park istasyonu sayısını 5 kat artırmayı hedefliyoruz.

Kullanıcılarımızı araçlarını yol kenarları yerine BinBin veya belediye otoparklarına bırakmaya teşvik edecek uygulamaları da hayata geçiriyoruz. Uygulamamızda yaya ulaşımını olumsuz etkileyecek alanları işaretleyerek park yasağı uyguluyoruz. Ayrıca bizim ve belediyemizin otoparklarını renkli alanlar olarak tanımlıyor, indirimleri belirliyor ve kullanıcıları bu alanları kullanmaya yönlendiriyoruz. Geçen yıl başlattığımız BinZone etkinlikleri ile 11 ilde 30 bin kişiye test sürüşü yaptığımız alanlarda güvenli sürüş bilinci kazandırdık.” cevabı verdi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu